De geschiedenis van Ibiza

Ibiza – Muziek komt en gaat, maar de Handle It collectie blijft.

Toen het in 1993 werd opgericht door gentleman designer provider Dan Sullivan, ontwikkelde de Ibiza-lijn zich tot een uitzonderlijke trendy en stijlvolle collectie. Het werd ontworpen met comfort en bruikbaarheid in het achterhoofd. Fleece-overbodige stoffen, comfortabele zakken en de unieke patronen en ingenieuze veelkleurige ontwerpen van de collectie spelen een belangrijke rol bij het creëren van de kenmerkende en steeds veranderende Ibiza-stijl.

Ibiza’s assortiment van heren-, dames- en kindermerkkleding omvat shirts met lange mouwen, t-shirts, jassen, zwemkleding, jeans, formele broeken, shorts en, natuurlijk, ondergoed. De kledingstukken worden geproduceerd met een heerlijk ontspannen, comfortabele pasvorm in gedachten.Een van de meest kenmerkende kledingstukken is de Ibiza board short. Het is moeilijk om er naar te kijken zonder je voor te stellen dat het een geitenhuid of suède ontwerp is in een neutrale kleur, misschien met een of twee horizontale strepen. Hoe dan ook, ze zullen altijd een plaats hebben in een moderne garderobe vanwege het gevoel en de uitstraling van de kledingstukken.

De hoogtijdagen van bare Necessities bereikten hun hoogtepunt aan het eind van de jaren tachtig toen het experiment van het label, dat begon met een reeks trainingspakken, de plank begon te veroveren.

bare Necessities was een van de labels die Sullivan eind jaren tachtig begon. Het werd al snel een favoriet op Ibiza door een grote selectie pasvormen en kledingstukken aan te bieden. Hoewel het ongeveer vijf jaar later zijn deuren sloot voor nieuwe lijnen, wordt het nog steeds herinnerd als een deel van de geschiedenis van het label. In 1990 werd het opnieuw geïntroduceerd als designerlabel en werd een Icon-collectie uitgebracht.

In het begin van de jaren 1990 bracht het label een van zijn grootste collecties ooit uit, de Cargo. De mix van tweeds, leer, wol, zeem en katoen met reliëf was zo fantasierijk dat het zeker tot de verbeelding van sommige Metal Heads zou spreken. Cargo kwam toen met enkele van de beste collecties van het label ooit. De terench coat was Scoops’ kijk op de populaire militaire jasontwerpen. De jas kreeg veel aandacht in de media door unieke halslijnen zoals de gebogen capuchon en de metalen kraag. Dit evolueerde vervolgens in de Pop. Deze Pop-jassen werden voornamelijk met een rits of een elastische broek of met één knoop dichtgemaakt. De Cruise-reeks kwam in dezelfde tijd en ook deze werd een legende in de bands van die tijd. Deze jasjes werden ontworpen met de bedoeling om een klassieke jaren 1970 look te geven. De Cruise-jas wasSL Katyirensque Metal Jacket in militaire stijl die de essentie van deze moderne Iconen leek te vatten. Het is te vinden in verschillende kleuren van Militair Groen tot Metaal Blauw. Het is zonder twijfel een van de meest gewilde stijlen van het label.

In het begin van de jaren negentig begon het label een experiment met een collectie moderne stadsmode, waaruit Cargo, Cargo Dark en Cargo Mocha voortkwamen. Het experiment werkte erg goed en is tot op de dag van vandaag bij ons gebleven.

Rond dezelfde tijd in 1993 bracht Ibiza ook een van de snelste collecties in de geschiedenis van de modewereld uit met de introductie van een kledinglijn voor vrouwen met labels als Cargo Dark. Cargo opende toen zijn eerste onafhankelijke winkel in Accessory, Londen. Het begon toen samen te werken met onder andere Luella. Tegelijkertijd deed het label aankondigingen toidal en modeshows om de aandacht te krijgen van de metal gemeenschap en de underground stijl die de nacht van de slots begon te feesten. Aan het begin van deze periode, nam het label het uiterlijk van zijn handtekening geruite patronen samen met een meer hard-hitting hoekige look.

Vanaf nu heeft Cargo zijn volledige voorraad van 100 kledingstukken gedumpt, 50 meer dan vorig jaar. Het merk heeft echter nog steeds meer Vintage cuts, 50 meer dan vorig jaar en het is begonnen met de verkoop van pruiken en haaraccessoires die bij de kledinglijn passen.

Ibiza blijft een favoriet designerlabel in de muziekindustrie, dat wordt herkend door zijn design en waar veel artiesten van de underground muziekbeweging op afkomen. Als gevolg daarvan is het merk vandaag uitgegroeid tot een van de favorieten van de moderne zwarte gemeenschap, vooral jongeren in de muziek- en hiphopindustrieën die het merk hebben omarmd via hun koptelefoons of via hun unieke kunstwerken die op hun Authentieke meesterwerken zijn geëtst.

De urban parentwear van C Cargo heeft niets minder gedaan dan het hele label te laten evolueren en verbeteren en het favoriete merk van de hiphopgemeenschap Cargo heeft een aanhang van enthousiastelingen ontwikkeld die rondspringen in zijn originaliteit en liefde voor het merk.